
Передумови успішної освіти (за доповіддю ЖакаДелора «Освіта:
прихований скарб»):
· навчитися пізнавати;
· навчитися виконувати;
· навчитися жити разом;
· навчитися жити.
А це багато в чому залежить не від отриманих знань і вмінь, а від
додаткових рис та вправності, на позначення яких і вживають поняття
«компетенції» та «компетентності», що відповідають розумінню сучасних завдань
освіти.
Компетенція
— це коло питань, явищ, у яких людина компетентна, має відповідний рівень пізнання
й досвід. Наприклад: освітня компетенція учнів, педагогічна компетенція
вчителя, медична компетенція лікаря тощо.
Компетентний: 1) той, хто знає, обізнаний; авторитетний
у певній галузі; 2) фахівець, що володіє компетентністю.
Компетентність — це здатність установити й реалізувати зв’язок між «знанням —
умінням» і ситуацією.
І. Хасан зазначає, що компетенції — це завдання (поставлені перед
людиною), а компетентності — результати.
Основні складові компетентності:
· Знання, а не просто інформація, що швидко
змінюється. Різновиди знань, які необхідно вміти знайти і спрямувати в русло
своєї діяльності.
·Уміння використовувати ці знання в
конкретній ситуації; розуміння, яким способом можна здобути ці знання.
·Адекватне оцінювання — себе, світу, свого
місця у світі, конкретних знань, необхідності їх для своєї діяльності, а також
методу їх отримання або використання.
Компетентність —
це не специфічні предметні вміння та навички, навіть не абстрактні розумові дії
або логічні операції, а конкретні, життєві, необхідні людині будь-якої професії
та віку.
Немає коментарів:
Дописати коментар